Pak Amir integriti tinggi

Kuliah Prof Dato Najib hcp 18

Pada satu hari, Pak Amir pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Amir tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Jin Tasik kepada Pak Amir.

  • Jin Tasik: “Kenapa dengan kau?”
    Pak Amir: “Kapak aku terjatuh ke dalam tasik.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.Jin Tasik: “Inikah kapak kamu?”
    Pak Amir: “Tidak.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.

    Jin Tasik: “Inikah kapak kamu?”
    Pak Amir: “Tidak.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama kapak berlian.

    Jin Tasik: “Inikah kapak kamu?”
    Pak Amir: “Tidak, kapak aku buruk sahaja.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.

    Jin Tasik: “Inikah kapak kamu?”
    Pak Amir: “Ya, itulah kapak aku.”
    Jin Tasik suka sikap Pak Amir yang jujur itu lalu memberikan keempat-empat kapak itu kepadanya.

    Pada hari yg lain pula. Pak Amir mencari kayu api di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Amir susah hati. Maka datanglah Jin Tasik kepada Pak Amir..
    Jin Tasik: “Kenapa kau bersedih?”
    Pak Amir: “Isteriku jatuh ke dalam tasik.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama Nora Danish.

    Jin Tasik: “Inikah isteri kau?”
    Sambil menangis Pak Amir menjawab… “Ya..”
    Jin Tasik pun marah,
    “Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi lupa daratan & penipu?”

Sambil menahan pilu Pak Amir menjawab,
“Aku bukan lupa daratan atau penipu…
Kalau aku kata ‘tidak’ pada Nora Danish… kau akan bawakan pula Erra Fazira… kalau aku katakan ‘tidak’, kau akan bawakan pula Emma Maembong… kalau aku katakan ‘tidak’ juga, barulah kau bawakan isteriku… Dan bila aku kata ‘ya’, kau akan berikan mereka berempat padaku… Aku yang dah tua lg kencing manis ni tak mampu nak tanggung semua…”

Moral of the story… jagalah kesihatan… jgn sampai kena kencing manis…. rugi brooo!😂!😝!😅

Elakan pencemaran – cuba

Mat salleh sdpb 8788#Repost

Anak saya baru sahaja menjadi anak syurga lima hari lalu akibat penyakit Leaukimia. Nasihat saya pada anda semua, jagalah pemakanan keluarga.

1. Berhenti makan fast food seperti nugget, sosej, bebola ikan/daging, french fries, burger dan lain-lain. Nak selamat, buat sendiri tanpa sebarang bahan pengawet.
2. Jangan minum susu berkultur yang ada bakteria baik. Bakteria ini baja kanser. Apa jenis jenama termasuk yogurt yang berkultur.
3. Elak soya dan produk berkaitan
4. Elak maggi dan mee segera
5. Elak mee kuning
6. Elakkan bekas polisterina dan jangan guna botol mineral berulang kali
7. Jangan makan makanan yang disimpan dan dimasuk berulang-ulang
8. Elak makan makanan awet dalam tin seperti ikan sardin dan yang sewaktu dengannya
9. Kurangkan makan ayam, banyakkan ikan. Tak ada protein ikan dan ayam pun tak apa. Minimumkan, makan banyak sayur.
10. Elak minyak masak yang dikitar semula. Banyak gerai goreng pisang selalu buat begitu
11. Kurangkan gula dalam minuman dan masakan. Gantikan dengan madu asli atau stevia. Gula adalah baja dan talian hayat sel kanser
12. Elak anak bermain di padang yang baru diracun kerana racun mengandungi benzena, bahan karsinogen penyebab kanser
13. Gunakan bekas plastik BPA Free atau yang terbaik, kaca atau besi untuk menyimpan makanan atau air panas.
14. Pastikan sumber makanan yang halal dan thoiyyiban. Makanan sunnah seperti madu asli, kurma, susu kambing dan delima.
15. Jangan bertolak ansur dengan penyebab kanser
16. Bersihkan kulit buah dan buang kulitnya kerana bahan lilin atau wax yang berpotensi sebagai karsinogen
17. Masak makanan dengan sempurna. Elakkan makan makanan yang separuh masak, kurangkan makanan berpanggang kerana arang ada banyak karbon.

Ini perkongsian yang saya dapat semasa sebulan nmenjaga arwah bersama ibu bapa pesakit kanser. Saya berazam mahu membantu masyarakat mencegah kanser sekalipun anak saya telah meninggal dunia akibatnya.
Tak mengapalah, saya kehilangannya di dunia tetapi saya pasti akan menemuinya di akhirat. Saya kongsi dengan niat ikhlas kerana Allah. Saya tidak mahu apa yang berlaku pada saya turut berlaku pada anda.
– Sayed Izman | The Reporter

…. KムTム S YムI TムN ….

Petugas kesihatan haji Rohana Kasan sdpb 8788 kirim
*********************************..①

Orαng Islαm yαng mєndєngαr.. αzαn, tєtαpi tidαk sєgєrα mєnunαikαn sσlαt αdαlαh ‘Bลρลku’… Kєcuαli ωαnitα .

Kata syaitan lg……②
Wαnitα yαng mαrαh² ..kєtikα αdα tєtαmu di rumαh nyα..αdαlαh ‘Ibuku’ .

Kata syaitan lagi……③
Orαng yαng rukuk & sujud mєndαhului imαm αdαlαh ‘Anลkku’ .

Kata syaitan seterusnya …..④
Orαng Islαm yαng mαkαn tαnρα mєmbαcα bismillαh tєrlєbih dαhulu αdαlαh ‘Anลkku’ .

Kata syaitan lagi . . . . . …⑤
Wαnitα Islαm yg tidαk mєmαkαi tudung αdαlαh ‘Istєriku’ .. .

Kata syaitan lagi . . . . …⑥
Orαng Islαm yαng sukα mєmbαzir ραdα ρєrkαrα yαng tidαk bєrfαєdαh αdαlah ‘Sลudลrลku’

Kata syaitan lagi . . . . . …⑦
Orαng yαng tidαk sukα bєrkσngsi msg ini dєngαn sαudαrα Islαm yαng lαin αdαlαh ‘Sลhลbลtku’ .

Kata syaitan lagi dan lagi . . …⑧
Orαng Islαm yαng sukα bєrkσngsi msg ini dєngαn sαudαrα Islαm yαng lαin αdαlαh ‘MUSUHKU’ ..

» Mαkα mαrilαh kitα jαdi ‘MUSUH’ syαitαn .. dєngαn bєrkongsi msg ini dєngαn sαudαrα Islαm yαng lαin . Sєmogα kitα sєntiαsα dαlαm lindungαn ALLAH juα … Aaminn….

Baca slow slow okay,
HASBI RABBI JALALLAH, MAAFI QALBI GHAIRULLAH, NUR MUHAMMAD SALALLAH, LAILAHAILLALLAH”

COPY PASTE BAGI SEMUA

ORANG ZIKIR ^_^ ♡. ::
اَللَّهُمَّ صَلِّ َعلى سيدنا مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آِل سيدنا مُحَمَّد.
::♡ Post di Grup2 lain ..Anda Akan Membuat Beribu, Malah Berjuta-Juta Org Berselawat Ke Atas Nabi Muhammad S.A.W ..

Siti Penternak Jaya

Kamaini hcp 18 buat cerita

Senyum sejenak bersama hj taha….hehehe..
Di suatu kawasan pedalaman di #######, seorang penternak yang mempunyai ladang ternak yang luas dan berjaya telah meninggal dunia dengan meninggalkan seorang janda yang masih muda, seksi dan cantik, namanya Siti.

Siti membuat keputusan untuk meneruskan kerjaya suaminya dengan mengambil alih ladang ternakan tersebut, tetapi dia tidak mempunyai kemahiran yang cukup untuk mengendalikan ladangnya. Jadi dia pun membuat keputusan untuk mengiklankan di dalam akhbar untuk mencari seorang pembantu yang akan mengerjakan ladang ternaknya dengan menawarkan gaji dan sebuah bilik di rumahnya sebagai tempat kediaman memandangkan ladang yang dimaksudkan hanya berada di belakang rumahnya.

Selang beberapa hari kemudian ada dua orang pemuda yang memohon pekerjaan tersebut. Seorang pondan, dan seorang kaki mabuk.Memandangkan tiada sesiapa lagi yang memohon jawatan tersebut selain dari dua orang pemuda tadi, Siti terpaksa memilih salah seorang dari mereka.

Setelah menimbangkan semasak-masaknya, Siti memilih si pondan, bernama Man untuk bekerja dengannya, dengan anggapan bahawa dia berasa lebih selamat tinggal bersama seorang pondan daripada tinggal dengan seorang pemabuk.

Minggu demi minggu berlalu. Man telah melakukan tugasnya dengan penuh tekun dan rajin. Man kerap kali menghabiskan waktunya sehingga malam untuk membuat kerja-kerja di ladang ternakan. Ladangnya menjadi semakin berjaya dan ternakan semakin banyak membiak dan sihat-sihat belaka. Gembiralah si janda muda Siti ni tadi… kerana ingin menghargai kerajinan si Man ni, Siti pun berkata kepada Man,

“Man, kau telah melakukan kerja dengan baik dan ladang ternakan pun kulihat semakin bagus, kau sepatutnya ambil cuti pergi ke pekan berjalan-jalan untuk melegakan tekanan kerja…” Gembiralah Man, dan pada suatu malam minggu, dia pun pergi ke pekan.

Sampailah ke tengah malam, Man tak pulang-pulang ke rumah. Pukul 1 tak pulang, pukul 2 tak pulang. Pukul 2.30 pagi barulah Man pulang kerumah. Sampai ke rumah, didapati Siti sedang menunggunya sambil duduk di sofa berhampiran Tv.

Siti menghampiri Man perlahan….

“Buka butang bajuku dan tanggalkannya.” Kata Siti.

Man dengan tangan yang terketar-ketar dan perasaan yang terkejut,melakukan apa yang diarahkan.

“Sekarang, buka kasut ku.”

Man buat, perlahan sekali.

“Buka, setokin ku..”

Dia buat juga.

“Sekarang, buka skirt ku.”

Dia buat juga.

“Sekarang buka coliku.”

Dengan tangan yang menggigil, dia buat apa yang disuruh.

“Sekarang….buka seluar dalamku…”

Dengan perlahan, dia melucutkannya ke bawah dan menanggalkannya.

Kemudian, Siti pun memandang Man, sambil berkata…

“Sekali lagi kau pergi pekan dengan memakai pakaian aku, aku pecat kau on the spot.”