Cerita pengliporlara moden – group belia watan


SAPA GILA??

Kiriman Razi

Seorang penduduk dikatakan gila, tetba pergi ke surau pada pukul 10 pg, lalu melaungkan azan.

Penduduk kg mndgr azan tu rasa pelik lalu semuanya bergerak ke masjid utk siasat. Selepas melihat org gila itu azan, ketua kg menjerit

“hoi, pkl 10 pg ni azan solat apa?”

Org gila menjawab:

” td azan yg betul pkl 6 pg ada 5 org je dtg, ni azan yg salah sekampung plak datang?”

Sapa gila?

1800973_10202416444144773_1621535574_n

Kiriman Yambi
Cerita 2
Sebuah kisah dari negara China, yang sangat mengharukan…

Di zaman skrg ni, ada juga org yg masih hidup mcm ni …

Sama2lah kita ambil iktibar …

朣楢琴执㝧执瑩浻牡楧㩮㔱硰执㝧 执獧浻牡楧敬瑦 絸朣杢㑳执
獧扻 捡杫潲湵潣潬㩲昣昸昸㬸慢正牧畯 摮椭慭敧敷止瑩札慲
楤湥楬敮牡氬 晥⁴潴敬瑦戠瑯潴牦浯㡦㡦㡦潴捥 捥捥戻捡杫潲
湵浩条㩥眭扥楫楬敮 牡札慲楤湥潴昣昸昸攣散散戻捡杫潲湵

浩条㩥洭穯氭湩慥牧摡敩瑮琨 灯㡦㡦㡦捥捥捥㬩慢正牧畯摮椭慭
敧獭氭湩慥牧摡敩瑮琨灯㡦㡦㡦捥 捥捥㬩慢正牧畯摮椭慭敧楬
敮牡札 慲楤湥潴昣昸昸攣散散戻捡杫潲湵 浩条㩥楬敮牡札慲
楤湥潴昣昸昸攣 散散汩整㩲牰杯摩䐺䥘慭敧牔湡晳 牯楍牣獯景
牧摡敩瑮猨慴瑲潃潬卲 牴昣昸昸䔬摮潃潬卲牴攣散散㬩潢摲
牥硰猠汯摩⌠㙣㙣㙣搻獩祡戺 潬正潭潢摲牥爭摡畩㩳瀲㭸漭戭
牯 敤慲楤獵㈺硰敷止瑩戭牯敤慲楤獵 ㈺硰戻牯敤慲楤獵㈺硰执
獧搴摻獩 汰祡戺潬正瀻獯瑩潩㩮敲慬楴敶执 獧搴筮楤灳慬㩹

湩楬敮戭潬正漻敶 晲潬… sedih giler

wpid-IMG-20140123-WA0004.jpg

Kiriman Razi
Cerita 3
Pesanan Kepada semua ketua kampung dan ahli JKKK:

Tajuk: Burung

Hobi ketua kampung adalah memelihara
burung. Pada suatu hari kesemua burungnya
hilang. Oleh kerana ketua kampung tersangat marah, dia mengumpulkan penduduk kampung. Hampir 200 penduduk datang ke balai raya….
Ketua kampung : Siapa ada Burung?
Semua lelaki yang hadir terus berdiri

Ketua kampung sedar yang cara dia bertanya salah ..

Ketua kampung: Bukan burung itu maksud saya ..
Siapa pernah nampak burung?
Semua wanita berdiri.

Ketua kampung bertambah marah…

Ketua Kampung : Maksud saya, siapa pernah nampak burung yang bukan miliknya ?
Setengah wanita berdiri…

Ketua kampung semakin gugup…

Ketua kampung: maaf skali lagi… Maksud saya adalah , siapa pernah tengok burung
saya?
5 orang wanita berdiri..

Ketua kampung segera lari lintang pukang kerana dikejar
oleh isterinya..
*Nama Ketua Kampung dirahsiakan*

burung_hantu__by_tommyina96-d65au8u

 

Kiriman Yambi
Cerita 4
BACA NI SERIUS BEST..!! hehe..
Kisah 3 Pilot yang ditangkap oleh suku kaum Kanibal, ketiga-3 pilot yg takut trsebut mmohon agar x dibunuh. Maka ketua suku kaum itu pn brkata, ‘Klau kowg sume nk hidup, kowg kena msuk hutan & bawa 10 buah yg sama jenisnya. Tapi kowg hanya ada masa 3 jam saja!’

Sblm 3 jam, pilot yg 1 pun akhirnya dtg bawa 10 epal.
Ketua Suku : “Ok, kamu dh bawa 10 bj epal. Skrg msukkan semua epal tu ke dlm lubang dubur kamu satu persatu. Klau kamu mrintih atau brsuara, kamu akan saya potong2!”

Dgn penuh prjuangan & ketahanan akhirnya epal prtama dpt di msukkan. Tp utk epal yg ke 2 dia xdpt mnahan sakit & terus mnjerit. Dgn kejam ketua suku td terus memenggal kepala si pilot. Maka naiklah pilot td ke syurga.

Pilot ke-2 plak dtg bawa 10 bj anggur. Dan ketua suku td terus bg arahan yg sama. 1 anggur msuk, 2 anggur, 3 anggur, tp pada saat dia nk masukkan anggur yg ke 10, ketua suku td tiba2 memotong kepala pilot ke-2.

Naik la pilot ke-2 td ke syurga & brjmpa dgn pilot-1 td.
Pilot2 : Wah, kau pn mati jgk?
Pilot1 : Ye la, aku bwk epal. Xtahan sakit! Sial tul ketua suku tu, syaratnya susah sgt! Hbs kau bwk buah apa?
Pilot2 : Anggur
Pilot1 : Anggur?? Tu kan senang! Kck je, xsakit pon!
Pilot2 : Mmg betul. Sume anggur aku hmpir masuk ke dlm lubang dh..Tapi tiba2 aku ketawa & hbs sume anggur yg aku msuk td keluar blik…..
Pilot1 : Bodoh kau! Knpe ketawa?
Pilot2 : Habis, ms aku nk masukkan anggur yg ke 10, aku nmpk pilot ke-3 bawa durian…giler ko..durian!!!

 

Kiriman Hisham – group ting 6 smkdpb
Sept2013

Assalamualaikum….
Pernah naik motor Harley tak ?? Dua orang pemuda sedang asyik naik kereta, tiba2 sebuah motor Harley Davidson memintas kereta mereka dan penunggangnya berteriak, aloo..bro ! Korang pernah naik harley ke tak ? Dan kemudian meluncur laju. Hampeh mamat tu ! Baru naik Harley dah sombong ! Kita kejar ! Kata pemuda yang memandu. Jom balas kawannya. Mereka memecut dan berjaya memintas Harley. Tak lama kemudian, Harley tersebut berjaya memintas lagi, dan penunggangnya berteriak, bro ! Korang penah naik Harley ke tak ? Dan harley itu meluncur laju meninggalkan kereta kedua pemuda itu. Hampeh ! Hoi ! Berlagak…..eksiden baru padan muka ! Jerit pemuda yang memandu kereta tersebut. Rupanya di suatu selekoh tajam, Harley tersebut memang kemalangan dan penunggangnya dihempap motor Harley. Setelah tahu yang terlibat itu ialah Harley yang berlagak tadi kedua orang pemuda itu berhenti dan menghampiri penunggang tersebut. Bro, korang pernah naik Harley tak ??? kata penunggang Harley sambil menahan sakit. Ha ? Kau ni dah eksiden macam ni pun masih nak berlagak lagi ke ? Apa yang kau nak haa ? Kata salah seorang pemuda itu. Lalu penunggang Harley itu pun menjawab, maksud aku, aku nak tanya kalau korang pernah naik harley…boleh la bagitau aku kat mana BREK moto nih !….

harley

muka 1

muka 3

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s