Laki Laki

LELAKI adalah ciptaan TUHAN yg paling KUAT – boy kirim

Dia bina MASA DEPAN mereka sekeluarga dengan hutangdan membayar ansuran
Dia telah bersusah payah tapi masih selalu dimarahi
Bayangkan waktu kecil dimarahi IBUBAPA, Sekolah dimarahi GURU, kerja diMarahi BOSS, lepas kahwin diMarahi ISTERi, tua diMarahi ANAK CUCU …
Kehidupan dia berakhir hanya untuk MENGALAH demi KEBAHAGIAAN orang lain

Kalau dia keluar rumah, kata org dia MERAYAP
Kalau dia tinggal di rumah, kata org dia MALAS
Kalau dia marah anak2, kata org dia GARANG
Kalau dia tak marah, kata org dia lelaki TIDAK TEGAS
Kalau dia tak bagi isteri bekerja, kata org dia KONTROL BINI
Kalau dia benarkan isteri bekerja, kata org dia MAKAN gaji isteri
Kalau dia dengar apa kata ibunya, kata org dia ANAK MAK
Kalau dia dengar kata isterinya, kata org DIA Di bawah Ketiak Isteri
Kalau dia banyak MENOLONG wanita yang memerlukan dikatakan HIDUNG BELANG
Kalau TAK MAHU TOLONG wanita lain, katanya KEJAM

Tapi di tengah TERPAPAR segala macam tuduhan, dia tetap KUAT
Kirim ke semua LELAKI, supaya mereka TERSENYUM
dan kepada semua wanita, supaya mereka SEDAR, bahwa LELAKI itu amat BERHARGA.

Selamat Hari SUAMI HENSEM sedunia😃🤣😃🤣😃🤣

video wali ilham UPSI

 

Open House exgirlfriend

[6:10 PM, 6/28/2017]
Kamsaini Kamaruddin kirim:

Ex Girlfriend buat Open House Raya. Kerana bulan yang baik, aku pegi je.
Bila jumpa dia bisik, “I nak U balik”.
Dalam hati tertanya tanya, dia nak aku balik ke, dia nak suruh aku balik??? 😂😂😂

Konfius aku sekejap😜

[3:16 PM, 6/28/2017] Prof Karsono:
STRICTLY FOR MEN ONLY – alternative opinion

  1. When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
    ~By Lee Majors
  2. After marriage, husband and wife become two sides of a coin; they just can’t face each other, but still they stay together.
    ~By Al Gore
  3. By all means marry. If you get a good wife, you’ll be happy. If you get a bad one, you’ll become a philosopher.
    ~By Socrates
  4. Woman inspires us to great things and prevents us from achieving them.
    ~By Mike Tyson
  5. The great question… which I have not been able to answer… is, “What does a woman want?
    ~By George Clooney
  6. I had some words with my wife, and she had some paragraphs with me.
    ~By Bill Clinton
  7. “Some people ask the secret of our long marriage. We take time to go to a restaurant two times a week. A little candlelight, dinner, soft music and dancing. She goes on Tuesdays, I go on Fridays.”
    ~By George W. Bush
  8. “I don’t worry about terrorism. I was married for two years.”
    ~By Rudy Giuliani
  9. “There’s a way of transferring funds that is even faster than electronic banking. It’s called marriage.”
    ~By Michael Jordan
  10. “I’ve had bad luck with all my wives. The first one left me and the second one didn’t.” The third gave me more children!
    ~By Donald Trump
  11. Two secrets to keep your marriage brimming  no 1- Whenever you’re wrong, admit it, no. 2- Whenever you’re right, shut up.
    ~By Shaquille O’Neal
  12. The most effective way to remember your wife’s birthday is to forget it once…
    ~By Kobe Bryant
  13. You know what I did before I married? Anything I wanted to.
    ~By David Hasselhoff
  14. My wife and I were happy for twenty years. Then we met.
    ~By Alec Baldwin
  15. A good wife always forgives her husband when she’s wrong.
    ~By Barack Obama
  16. Marriage is the only war where one sleeps with the enemy.
    ~By Tommy Lee
  17. A man inserted an ‘ad’ in the classifieds: “Wife wanted”. Next day he received a hundred letters. They all said the same thing: “You can have mine.”
    ~By Brad Pitt
  18. First Guy (proudly): “My wife’s an angel!”
    Second Guy : “You’re lucky, mine’s still alive.”
    ~ By Jimmy Kimmel
  19. “Honey, what happened to ‘ladies first’?” Husband replies, “That’s the reason why the world’s a mess today, because a lady went first!”
    ~By David Letterman
  20. “First there’s the promise ring, then the engagement ring, then the wedding ring…soon after….comes SuffeRing!
    ~By Jay Leno
  21. “The reason why wives live longer is because they don’t have a Wife”
    ~By Brandon Breezy

Forward this to all the guys to give them a good laugh …….and to the ladies with good sense of humour who can handle it!!!!!!!😀😀😀

Formula `win win’ bahasa jawa – suami isteri

Cikgu Azeman Sailin Kongsi kepaada ex sksb

5 ng.. – suami

NGOMAHI – Maknanya kalau lepas kawin jangan duduk bawah jambatan.
NGINGONI – Mesti mampu beri nafkah zahir.
NGELONI – Mesti ada ngeloni mampu beri nafkah batin.
NGAYEMI – Kemudian boleh berikan kedamaian.
NGAYOMI – Beri pendidikan.

5 e – isteri

  1. BAKTIE – Bukan badan kebajikan isteri-isteri menteri. Dalam bahasa jawa halus maknanya PATUH kepada suami.
  2. ATI-ATIE – Ni maknanya WASPADA dalam menjaga kehormatan diri seorang wanita.
  3. GEMATIE – Memberi Perhatian dalam melayani suami. Mengaturkan rumahtangga itu sifat seorang isteri.
  4. GEMIE – Pandai mengurus Ekonomi keluarga, sebab itu falsafah orang tua tua `kalau nak kawin carilah wanita yang ringan disumur, khidmat didapur, hangat di kasur. Maknanya ringan disumur rajin bekerja – tak ada bang! bang! bang! boleh buat kerja. Khidmat di dapur…… hangat di kasur…… kasur tu KATIL la. Tak boleh ulas lebih lanjut TV nasional ni..
  5. ULES ASIE – Ada rasa kasih sayang kepada suami dan anak-anak. Kalau 5 ni ada dapatlah isteri tadi menjalankan peranan yang sempurna sebagai tulang rusuk yang paling kuat kepada kerjaya suami.

skema pemarkahan

  1. 5/5 = A+ Jangan Riak
  2. 4/5 = A+ Perlu tambah 1 markah
  3. 3/5 = A+ Perlu tambah 2 markah
  4. 2/5 = A+ Perlu tambah 3 markah
  5. 1/5 = A+ Perlu tambah 4 markah

Kekasih sahabat pasangan ibu bapa

Cikgu mazni YPY kongsi


Org yg cinta anda dgn mata dipejam ialah kekasihOrg yg cinta anda dgn mata dibuka ialah sahabat

Org yg cinta anda dgn mata berkelipan ialah pasangan
Org yg cinta hingga anda menutup mata ialah ibu
Org yg cinta anda dgn tiada ekpresi mata ialah bapa


Ibu – Memperkenalkan anda kpd dunia.
Bapa – Memperkenalkan dunia kpd anda.


Ibu : Membawa anda kpd kehidupan.
Bapa : Membawa kehidupan kpd anda.


Ibu : Menjaga anda supaya tidak lapar.
Bapa : Membuat anda tahu makna lapar.


Ibu : Memberi anda kasih sayang.
Bapa: Memberi anda tanggungjawab.


Ibu : Mengajar anda supaya tidak terjatuh.
Bapa : Mengajar anda bangun bila terjatuh.


Ibu : Mengajar anda berjalan.
Bapa : Mengajar anda perjalanan hidup.


Ibu : Mengajar anda melalui pengalamannya.
Bapa : Mengajar anda untuk dapatkan pengalaman.


Ibu : Memperkenalkan ideologi
Bapa : Memperkenalkan realiti.


Kasih Ibu diketahui semenjak anda dilahirkan.
Kasih Bapa diketahui bila anda menjadi seorang bapa.


Kasihilah akan bapa anda.
Sayangilah akan ibu anda.


Monyet dan Angin

Kisah yang sempoi.Tapi menarik moralnya. Hj Dahari TPKHEMA kongsi


Bacalah!!
Kisah Angin & Monyet
Seekor monyet sedang bergayutan di atas pohon kelapa…
Dia tidak menyedari ia sedang diintai tiga angin besar…
Angin Ribut…

Angin Taufan…

Angin Tornado…
Tiga angin itu rupanya sedang bertaruh siapa yg paling cepat menjatuhkan si monyet dari pohon kelapa…
Angin Ribut berkata, “Aku cuma perlu waktu 45 saat…”
Angin Taufan tidak mahu kalah, “Kalau aku cukup dgn 30 saat…”
Angin Tornado, dengan nada mengejek berkata, “Kalau aku…15 saat, pasti jatuh si monyet tu…”
Lalu dimulailah pertaruhan di antara mereka bertiga…
Angin Ribut yang pertama, dia tiup angin sekencang-kencangnya…
Wuuss…
Merasa ada angin yg bertiup kencang, si monyet lalu berpegangan pada batang pohon kelapa dengan sekuatnya…
Setelah berusaha meniupkan anginnya dgn keras, ternyata si monyet tetap tidak bergerak…

dan Angin Ribut pun menyerah…
Giliran Angin Taufan…

Wuuusss… Wuuusss…
Ia juga meniupkan anginnya lebih keras…dengan sekencang-kencangnya…
Namun si monyet tetap tidak terjatuh juga…
Terakhir, Angin Tornado. Lebih keras dan kencang…
Wuuuss…wuuuss…wuuss…
Si monyet malah makin kuat berpegangannya…
Dan tetap saja tidak jatuh…

Ketiga2 angin itu akhirnya mengakui, bahawa si monyet memang hebat…
Kuat & daya tahannya luar biasa…
Tidak berapa lama, 

tiba2 datang pula Angin Sepoi-sepoi…
Dia mengungkapkan keinginannya untuk turut sama bertaruh…
Ternyata niat angin sepoi-sepoi hanya dijadikan bahan ejekan dari ketiga2 angin lainnya…
“Angin yg besar seperti kami pun tidak boleh, apalagi yang kecil…”
Tanpa banyak bicara, angin SEPOI-SEPOI terus meniup ubun-ubun si monyet.
Wuuuuuiiiisss…

Enaaaaaak…

Sedaaaaap…

Segaaaaar…
Mata si monyet…makin kuyu…

Tidak lama si monyet mula tertidur…dan tanpa disedari terlepaslah pegangannya…

Kemudian, jatuhlah si monyet dari pohon kelapa…
Sahabat…

Boleh jadi…ketika kita,

Diuji dengan KESUSAHAN…

Dicuba dengan PENDERITAAN…

Didera MALAPETAKA…

Kita kuat bahkan kuat dari sebelumnya…
Tapi ketika kita diuji dengan…
KENIKMATAN…

KESENANGAN…

KELIMPAHAN…

PUJIAN…
Saat itulah kita “terjatuh”…

janganlah sampai kita terlena…
Tetap rendah hati dan awas diri spy tdk riak bongkak dan lupa diri

Sekadar renungan bersama

Lawak ikan Paus & Kera

M.Hafiz USE buat lawak rumahtangga

Seorang isteri meminta izin dari suaminye untuk belajar berenang kat kolam renang tak jauh dari rumah mereka.
Isteri : abang, saya nak belajar berenang lah, nanti buleh slim sikit kot body saya ni kalau selalu berenang;
Suami : jangan merepek la sayang… tak payah la…. ikan paus tu hari2 berenang, tak kurus pun.. gemok ade le…

Suatu hari si isteri hendak kepasar untuk membeli barangan dapur. Si suami berpesan;
Suami : yang.. nanti tolong belikan buah buahan sikit ye..
Isteri : nak buat apa..?
Suami : nak makan la… buang toksin, bagi sihat sikit, kulit licin semua.
Isteri : aaaah.. tak payah berangan la.. kera yang dalam hutan tu hari2 makan buah, hodoh jugak !!!.
Wahahaha………………….

Hilangkan stress………………..

img_8490

Rahsia Wajah bercahaya

hasmizul:AMALAN SUAMI YANG BERCAHAYA WAJAHNYA KETIKA TIDUR

Bertanya seorang isteri kepada Ustadz di satu majlis ilmu. 

“Ustadz, saya melihat suami saya sedang tidur. Berselimut hingga ke kepalanya tertutup, tetapi terdapat cahaya di wajahnya, hingga cahaya tsbt menembus selimut.. 

menurut pengalaman Ustadz…

Kira2 amalan apa saja yg telah dilakukan suami saya sehingga wajahnya bercahaya..?”

Jawab ustadz:

“Wahai ibu, suamimu itu sesungguhnya sedang whatsapp