Perempuan… 🤣

  • Perempuan… 🤣n
    • Kalau takde tudung yg match dgn baju, maknanya dia TAKDE tudung ok. Walaupun tudungnya penuh almari.
    • Kalau baju yg sama dia dah pakai selalu selama 3-6 bulan, maknanya dia TAKDE baju ok. Walaupun bajunya dah tak muat almari.
    • Keronsang yg dia beli RM10 dpt 20 biji tu, boleh habis tau walaupun dia tak makan. Dan dia akan kata, tak taulah pegi mana semua keronsang tu.
    • Beratnya 50 kg tapi kawannya 49.5 kg, dia dah rasa dirinya gemooookkkk sangat. Esoknya dia start diet.
    • Dia yg buat hal, lepas tu dia yg merajuk.
    • Kalau org usik tudung yg dia dah gosok cantik licin bagai telur rebus baru dikupas, dia boleh meletup bagai bom atom tersimpan beribu thn lalu. Walhal boleh je gosok balik. Takpun ejas je baik². Dah pakai kang kedut gak balik.
    • Dia boleh pakai tudung dgn pelbagai cara lipatan, lilit sana sini, pin sana sini kat kepala dia, siap buat tutorial lagi, takpun dia gigih ikut tutorial org lain, tapi lipat kain dia malas.
    • Org marah anak dia tak boleh, tapi dia marah anak dia sampai hujung kampung boleh dengar, takpe pulak.
    • Dia tahu sakit bersalin tu mcm nyawa dihujung rambut, tapi seriknya sekejap je. Tak lama, dia nak mengandung lagi.
    • Sakit bersalin dia boleh lalui berulang kali tapi jarinya kena pisau sikit dah meraung macam apa.
    • Di mata lelaki, kaler ada 12, ikut kaler pensil anak kat sekolah. Yakni hijau is hijau, biru is biru dan seterusnya. Tapi di mata perempuan, kaler ada 36++ mcm kaler stabilo yg kotak besar tu, itupun tak cukup tau. Hijau je ada 6-8 warna, hijau lumut, hijau pucuk pisang, hijau mint, hijau tua, hijau muda, hijau tua sikit, hijau bla bla bla… Itu baru hijau ok. Itu belum lagi ungu biji kundang, ungu ros, ungu kuat, ungu pelan, arggghhhh macam² la… so, jgn silap kaler ok.
    • Mulutnya kata lain sedangkan hatinya nak lain. Lepas tu bila org tak paham, dia sedih. Huhuhu….
    • Dia tahu sakitnya dianiaya orang yg dia sayang, tapi dia tak pernah serik bagi peluang lagi dan lagi walaupun dia tahu dia akan disakiti lagi dan lagi. Sedangkan tak semua yg mengerti.
    • Dia boleh jadi dragon fly yg comel, boleh jadi dragon fire yg menakutkan, tapi dia adalah dragon ball yg susah nak dapat walaupun dah banyak episod. Dah dpt pun boleh terlepas balik ok.
    • Itulah perempuan, penghibur terbaik yg Allah kirimkan buat semua kita di dunia. Selagi dia tak minta diluar kemampuan kamu, turutilah. Andai tak mampu, betulkanlah dia secara berhemah. Dia bidadari kamu di syurga nanti. Kat sana nanti, walau hodoh mana dia di dunia, dia akan jadi paling cantik, In Shaa Allah.
    • Tak ingatlah sapa yang share karangan ini, (lelaki @ perempuan)
    • Laki laki macamana pulak …! OCD jugak ke…

    Selamat hari raya maaf zahir batin

    Dialog Suami Isteri

    drpd wasap group;

    Seorang suami yg berumur 60 ingin menguji tahap pendengaran isterinya yg berumur 55.

    Dari jarak 10mtr suami memulakan :-

    Suami : awk masak apa hari ni..
    Dia dapati isterinya senyap.

    Dari jarak 7mtr pula.

    Suami : awk masak apa hari ni..?
    Dia dapati isterinya senyap.

    Dari jarak 5mtr pula.

    Suami : awk masak apa hari ni..?
    Dia masih dapati isterinya senyap.

    Dari jarak 3mtr pula.

    Suami : awk masak apa hari ni..?
    Isterinya senyap jugak.

    Dari jarak 1mtr…dgn suara yg lebih kuat.

    Suami : awk masak apa hari ni..?
    Kali ni isteri terus menjawab.

    Isteri : awak ni dah pekak ker…dah 5 kali saya jwb…awak tanya gak lagi….😂😂😂
    Kadang2 kita rasa kita betul ..
    Sebenarnya orang lain lebih betul ..

    Betulkan yang biasa ..
    Biasakan yang betul ..😎

    Hehehe😘👌🏻✌🏻

    Syurga Isteri

    K Long YPY pos

    🎯🎯SYURGA SEORANG ISTERI

    pexels-photo-773296

    Dugaan paling besar adalah bersabar.🎯👍

    🎯Jadi seorang isteri, hal yang amat kritikal bagi kita ialah suami. Kita – makhluk Allah yang sarat dengan emosi dan kadang terlalu menuruti kata hati, lalu memang satu hal yang menakutkan kalau ada kata-kata dan tindak tanduk kita yang melukai hati suami – sengaja atau tidak sengaja.

    🎯Rasulullah S.A.W sebut dengan jelas tentang perangai orang perempuan – saat berdepan dengan satu saja pun keburukan suami, si isteri boleh lupa dengan kebaikan suaminya yang lain. Perangai inilah yang paling banyak menjerumuskan perempuan ke neraka. Allah. betapa ngerinya!

    🎯Jadi seorang isteri, banyak-banyakkanlah minta maaf dari suami. Mungkin ada terkurang layanan kita, terkasar bahasa kita, terlajak berprasangka, tercerita tentang aibnya pada sesiapa.

    🎯Allah ya Allah, rendahkan hati kita untuk merayu kemaafan darinya. Jangan kita hanya nampak kelemahan dia tapi kita lupa kelemahan kita. Jangan kita sibuk besar-besarkan kesilapannya tapi kita pandang kecil kesilapan kita.

    🎯Pandang muka suami kita, siapa pun dia, itulah yang Allah dah pilihkan sebagai jodoh kita. Itulah lorong nikmat, itulah juga lorong ujian Allah buat kita.

    🎯Semua buruk baik dia boleh jadi asbab kebaikan untuk kita. Mungkin untuk tundukkan ego kita. Mungkin untuk Allah beri pahala melalui sabar kita. Mungkin untuk latih kita berdikari dan keluarkan potensi diri. Ada sebabnya. Pasti ada sebabnya!

    🎯Minta Allah jaga rumahtangga kita. Kalau ada hal tentangnya yang kita tidak suka, banyakkan berdoa pada Allah. Kita tidak boleh ubah suami kita, tapi Allah boleh. Minta dari Allah. Jaga hubungan kita dengan Allah agar mudah kita minta Allah jaga rumahtangga kita.

    🎯Masya-Allah, indahnya kesudahan hidup seorang isteri andai dia mati dalam keadaan mendapat redha seorang suami. Indahnya janji Allah bahawa isteri yang diredhai suaminya boleh masuk syurga dari mana-mana pintu yang disukainya. Indah sangat, kawan-kawan! Tidak teringin ke kita untuk mendapatkannya?

    🎯Hari ini, ayuh simpan niat untuk jadi isteri yang lebih baik daripada semalam. Simpan hasrat untuk cuba dan kemudian cuba. Allah pandang usaha kita. Allah pasti beri ganjaran walau pun pada sekecil-kecil usaha kita. Inshaa-Allah.

    🎯Ayuh tutup aurat kita serapat mungkin agar kita bakal menjadi ketua bidadari untuk suami kita di syurga kelak. Lindungi walau sehelai rambut. Litupi walau hanya tapak kaki yang kita rasa hanya berada di bawah tapi ia yang bakal menentukan ke syurga kah kita.

    🎯🎯🎯Ya Allah,

    Jadikanlah isteri yang membaca ingatan ini sebagai isteri menyejukkan hati suami mereka ya Allah…Aamiin.

    😊Share kan dengan sahabat2 wanita yang lain yea…Jika dengan coretan ini mereka menjadi isteri yang lebih baik dari semalam, pahala berpanjangan buat kita semua inshaa Allah..😂

    👤 Ustaz Nasiruddin Abdul aziz👍🎯

     

    Laki Laki

    LELAKI adalah ciptaan TUHAN yg paling KUAT – boy kirim

    Dia bina MASA DEPAN mereka sekeluarga dengan hutangdan membayar ansuran
    Dia telah bersusah payah tapi masih selalu dimarahi
    Bayangkan waktu kecil dimarahi IBUBAPA, Sekolah dimarahi GURU, kerja diMarahi BOSS, lepas kahwin diMarahi ISTERi, tua diMarahi ANAK CUCU …
    Kehidupan dia berakhir hanya untuk MENGALAH demi KEBAHAGIAAN orang lain

    Kalau dia keluar rumah, kata org dia MERAYAP
    Kalau dia tinggal di rumah, kata org dia MALAS
    Kalau dia marah anak2, kata org dia GARANG
    Kalau dia tak marah, kata org dia lelaki TIDAK TEGAS
    Kalau dia tak bagi isteri bekerja, kata org dia KONTROL BINI
    Kalau dia benarkan isteri bekerja, kata org dia MAKAN gaji isteri
    Kalau dia dengar apa kata ibunya, kata org dia ANAK MAK
    Kalau dia dengar kata isterinya, kata org DIA Di bawah Ketiak Isteri
    Kalau dia banyak MENOLONG wanita yang memerlukan dikatakan HIDUNG BELANG
    Kalau TAK MAHU TOLONG wanita lain, katanya KEJAM

    Tapi di tengah TERPAPAR segala macam tuduhan, dia tetap KUAT
    Kirim ke semua LELAKI, supaya mereka TERSENYUM
    dan kepada semua wanita, supaya mereka SEDAR, bahwa LELAKI itu amat BERHARGA.

    Selamat Hari SUAMI HENSEM sedunia😃🤣😃🤣😃🤣

    video wali ilham UPSI

     

    Open House exgirlfriend

    [6:10 PM, 6/28/2017]
    Kamsaini Kamaruddin kirim:

    Ex Girlfriend buat Open House Raya. Kerana bulan yang baik, aku pegi je.
    Bila jumpa dia bisik, “I nak U balik”.
    Dalam hati tertanya tanya, dia nak aku balik ke, dia nak suruh aku balik??? 😂😂😂

    Konfius aku sekejap😜

    [3:16 PM, 6/28/2017] Prof Karsono:
    STRICTLY FOR MEN ONLY – alternative opinion

    1. When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
      ~By Lee Majors
    2. After marriage, husband and wife become two sides of a coin; they just can’t face each other, but still they stay together.
      ~By Al Gore
    3. By all means marry. If you get a good wife, you’ll be happy. If you get a bad one, you’ll become a philosopher.
      ~By Socrates
    4. Woman inspires us to great things and prevents us from achieving them.
      ~By Mike Tyson
    5. The great question… which I have not been able to answer… is, “What does a woman want?
      ~By George Clooney
    6. I had some words with my wife, and she had some paragraphs with me.
      ~By Bill Clinton
    7. “Some people ask the secret of our long marriage. We take time to go to a restaurant two times a week. A little candlelight, dinner, soft music and dancing. She goes on Tuesdays, I go on Fridays.”
      ~By George W. Bush
    8. “I don’t worry about terrorism. I was married for two years.”
      ~By Rudy Giuliani
    9. “There’s a way of transferring funds that is even faster than electronic banking. It’s called marriage.”
      ~By Michael Jordan
    10. “I’ve had bad luck with all my wives. The first one left me and the second one didn’t.” The third gave me more children!
      ~By Donald Trump
    11. Two secrets to keep your marriage brimming  no 1- Whenever you’re wrong, admit it, no. 2- Whenever you’re right, shut up.
      ~By Shaquille O’Neal
    12. The most effective way to remember your wife’s birthday is to forget it once…
      ~By Kobe Bryant
    13. You know what I did before I married? Anything I wanted to.
      ~By David Hasselhoff
    14. My wife and I were happy for twenty years. Then we met.
      ~By Alec Baldwin
    15. A good wife always forgives her husband when she’s wrong.
      ~By Barack Obama
    16. Marriage is the only war where one sleeps with the enemy.
      ~By Tommy Lee
    17. A man inserted an ‘ad’ in the classifieds: “Wife wanted”. Next day he received a hundred letters. They all said the same thing: “You can have mine.”
      ~By Brad Pitt
    18. First Guy (proudly): “My wife’s an angel!”
      Second Guy : “You’re lucky, mine’s still alive.”
      ~ By Jimmy Kimmel
    19. “Honey, what happened to ‘ladies first’?” Husband replies, “That’s the reason why the world’s a mess today, because a lady went first!”
      ~By David Letterman
    20. “First there’s the promise ring, then the engagement ring, then the wedding ring…soon after….comes SuffeRing!
      ~By Jay Leno
    21. “The reason why wives live longer is because they don’t have a Wife”
      ~By Brandon Breezy

    Forward this to all the guys to give them a good laugh …….and to the ladies with good sense of humour who can handle it!!!!!!!😀😀😀

    Formula `win win’ bahasa jawa – suami isteri

    Cikgu Azeman Sailin Kongsi kepaada ex sksb

    5 ng.. – suami

    NGOMAHI – Maknanya kalau lepas kawin jangan duduk bawah jambatan.
    NGINGONI – Mesti mampu beri nafkah zahir.
    NGELONI – Mesti ada ngeloni mampu beri nafkah batin.
    NGAYEMI – Kemudian boleh berikan kedamaian.
    NGAYOMI – Beri pendidikan.

    5 e – isteri

    1. BAKTIE – Bukan badan kebajikan isteri-isteri menteri. Dalam bahasa jawa halus maknanya PATUH kepada suami.
    2. ATI-ATIE – Ni maknanya WASPADA dalam menjaga kehormatan diri seorang wanita.
    3. GEMATIE – Memberi Perhatian dalam melayani suami. Mengaturkan rumahtangga itu sifat seorang isteri.
    4. GEMIE – Pandai mengurus Ekonomi keluarga, sebab itu falsafah orang tua tua `kalau nak kawin carilah wanita yang ringan disumur, khidmat didapur, hangat di kasur. Maknanya ringan disumur rajin bekerja – tak ada bang! bang! bang! boleh buat kerja. Khidmat di dapur…… hangat di kasur…… kasur tu KATIL la. Tak boleh ulas lebih lanjut TV nasional ni..
    5. ULES ASIE – Ada rasa kasih sayang kepada suami dan anak-anak. Kalau 5 ni ada dapatlah isteri tadi menjalankan peranan yang sempurna sebagai tulang rusuk yang paling kuat kepada kerjaya suami.

    skema pemarkahan

    1. 5/5 = A+ Jangan Riak
    2. 4/5 = A+ Perlu tambah 1 markah
    3. 3/5 = A+ Perlu tambah 2 markah
    4. 2/5 = A+ Perlu tambah 3 markah
    5. 1/5 = A+ Perlu tambah 4 markah