Pak Amir integriti tinggi


Kuliah Prof Dato Najib hcp 18

Pada satu hari, Pak Amir pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Amir tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Jin Tasik kepada Pak Amir.

  • Jin Tasik: “Kenapa dengan kau?”
    Pak Amir: “Kapak aku terjatuh ke dalam tasik.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.Jin Tasik: “Inikah kapak kamu?”
    Pak Amir: “Tidak.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.

    Jin Tasik: “Inikah kapak kamu?”
    Pak Amir: “Tidak.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama kapak berlian.

    Jin Tasik: “Inikah kapak kamu?”
    Pak Amir: “Tidak, kapak aku buruk sahaja.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.

    Jin Tasik: “Inikah kapak kamu?”
    Pak Amir: “Ya, itulah kapak aku.”
    Jin Tasik suka sikap Pak Amir yang jujur itu lalu memberikan keempat-empat kapak itu kepadanya.

    Pada hari yg lain pula. Pak Amir mencari kayu api di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Amir susah hati. Maka datanglah Jin Tasik kepada Pak Amir..
    Jin Tasik: “Kenapa kau bersedih?”
    Pak Amir: “Isteriku jatuh ke dalam tasik.”
    Jin Tasik pun menyelam dan kembali bersama Nora Danish.

    Jin Tasik: “Inikah isteri kau?”
    Sambil menangis Pak Amir menjawab… “Ya..”
    Jin Tasik pun marah,
    “Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi lupa daratan & penipu?”

Sambil menahan pilu Pak Amir menjawab,
“Aku bukan lupa daratan atau penipu…
Kalau aku kata ‘tidak’ pada Nora Danish… kau akan bawakan pula Erra Fazira… kalau aku katakan ‘tidak’, kau akan bawakan pula Emma Maembong… kalau aku katakan ‘tidak’ juga, barulah kau bawakan isteriku… Dan bila aku kata ‘ya’, kau akan berikan mereka berempat padaku… Aku yang dah tua lg kencing manis ni tak mampu nak tanggung semua…”

Moral of the story… jagalah kesihatan… jgn sampai kena kencing manis…. rugi brooo!😂!😝!😅

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s