Jadilah Teman Setia Tanpa Syarat …

Buat renungn kita semua bersama para2 sahabat dan saudaraku utk dijadikan sedikit pedoman kita.

👉Waktu sedang “di puncak” kita merasa banyak teman di sekeliling kita.

👉Waktu sedang “Berkuasa” kita percaya diri boleh melakukan apa saja.

👉Waktu sedang “Tak Berdaya” barulah kita sedar siapa sebenarnya sahabat sejati yang kita ada..

👉Waktu sedang “Jatuh” kita baru sedar selama ini, siapakah teman yang memperalat dan memanfaatkan kita.

👉Waktu sedang “Sakit” kita baru tahu bahawa sihat itu sangat penting, jauh melebihi harta.

👉Waktu kita “Miskin” baru kita insaf pentingnya amalan sedekah walau pun seringgit dan saling membantu saudara kita..

👉Masuk “Usia Tua” baru kita tahu rupanya masih banyak amalan dituntut Allah yang belum dikerjakan/banyak ilmu yang kurang dan baru kenal jalan ke masjid.

👉Saat “di Ambang Ajal” kita baru tahu ternyata begitu banyak waktu yg terbuang sia-sia.

👉Hidup tidaklah lama,
  • Sudah saatnya kita bersama-sama membuat HIDUP LEBIH BERHARGA:
  • Saling menghargai,
  • Saling membantu,
  • Saling memberi,
  • Saling mendukung.
  • Jadilah teman setia tanpa syarat …
  • Jangan saling memotong dan menggunting sesama teman…
  • Tunjukkanlah bahawa anda masih mempunyai Hati Nurani yang tulus. Jauhkan niat jahat untuk mencelakai atau memfitnah.
  • Jauhkan niat memaksa seseorang melakukan suatu hal untuk kepentingan peribadi kita.
  • Apa yang ditabur itulah yang akan dituai
  • Allah swt tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, bunga selalu mekar, dan mentari selalu bersinar.
  • Tapi ketahuilah bahawa Allah swt selalu memberi pelangi disetiap badai, senyum disetiap air mata, Rahmat dan berkat di setiap cubaan, dan jawapan di setiap doa……
  • Jangan pernah menyerah , Teruslah istiqamah beribadah… kerana..
  • hidup ini terlalu indah….
  • Hidup bukanlah suatu tujuan, melainkan sebuah persinggahan sementara..

Sahabatku,

Indahnya hidup bukan kerana banyak orang mengenal kita, namun berapa banyak orang yang merasa bahagia kerana mengenal kita

-peringatan kpd diri sendiri… serta dilanjutkan untuk sahabat juga…🙂🙂🙂👍👍

DNA UTM 2019

img_8830

Philosophy (Falsafah)

The divine law of Allah is the foundation of knowledge. In line with His Will, UTM strives with total commitment to attain excellence in science, technology and engineering for the well-being and prosperity of mankind.

Hukum Allah adalah dasar kepada ilmu. Sejajar dengan kehendak-Nya, UTM komited secara menyeluruh dan bersepadu demi mencapai kecemerlangan dalam sains, teknologi dan kejuruteraan untuk kemakmuran dan kesejahteraan sejagat.

Vision (Visi)

To be a premier global academic and research institution, excelling in science, technology and engineering.

Menjadi sebuah institusi akademik dan penyelidikan utama dunia, cemerlang dalam bidang sains, teknologi dan kejuruteraan

Mission (Misi)

To lead in the development of holistic talents and innovative technologies for universal well-being and prosperity.

Menjadi peneraju dalam pembangunan bakat holistik dan teknologi berinovasi untuk kemakmuran dan kesejahteraan sejagat.

 

Core Values (Nilai Teras) 

1. INTEGRITY (INTEGRITI)

Integrity calls for adherence to sound moral values and strong ethical principles. This noble virtue must be internalised in our heart and soul, and manifested in our loyalty, character, conduct, deeds and action with wisdom and trustworthiness.

Integriti memerlukan pematuhan kepada nilai-nilai moral dan prinsip etika yang kukuh. Sifat terpuji ini mesti dihayati dalam hati dan jiwa dan dimanifestasikan melalui kesetiaan, peribadi, tingkah laku, perbuatan dan tindakan secara hikmah dan amanah.

2. SYNERGY (SINERGI)

Synergy instills team spirit, togetherness, inclusivity, collegiality, respect, humility, cooperation and collaboration. It also breeds selflessness, resulting from care and concern for others above self, while embracing diversity and appreciating differences.

Sinergi menanamkan semangat berpasukan, kebersamaan, keterangkuman, keserakanan, kepercayaan, hormat-menghormati, keluhuran budi dan kerjasama. Ia juga menyuburkan sifat tidak mementingkan diri sendiri, timbul dari rasa keprihatinan terhadap orang lain mengatasi kepentingan sendiri, di samping menghargai kepelbagaian dan perbezaan.

3. EXCELLENCE (KECEMERLANGAN)

Excellence towards high performance and delivery will result in outstanding and remarkable achievement in all aspects of learning and teaching, research, innovation, commercialization and provision of services.

Kecemerlangan merujuk pencapaian dan penyampaian tinggi yang akan menghasilkan kejayaan gemilang dalam semua aspek merangkumi pembelajaran dan pengajaran, penyelidikan, inovasi, pengkomersialan dan penyediaan perkhidmatan.

4. SUSTAINABILITY (KELESTARIAN)

Sustainability is reflected in the holistic drive by the campus community in integrating and balancing economic, social and environmental spheres to meet the current needs without compromising the ability to exist and survive continuously.

Kelestarian terhasil melalui pemacuan secara holistik oleh komuniti kampus dalam mengintegrasi dan mengimbangi bidang ekonomi, sosial dan alam sekitar untuk memenuhi keperluan semasa tanpa menjejaskan keupayaan sedia ada dan berkekalan.

sumber : http://www.utm.my/about-2018/vision-mission/

 

PGU III is developed based on six main key focus areas (KFA) namely:

  1. Excellence in Learning and Teaching, and Transformative Campus Experience (KFA1),
  2. Research Excellence, Industry and Community Engagement (KFA2),
  3. Sustainable Campus, Infrastructure, Information and Communication (ICT) System (KFA3),
  4. Talent Transformation, Governance and High Performance Delivery (KFA4),
  5. Advancement and Business Development for Financial
    Sustainability (KFA5), and
  6. Global Prominence and Branding (KFA6)

27 KAI

IEG – Tagline

LCE – KPM

Kerana Tuhan Untuk Manusia

Mesej NCUTM Julai 2019

 

Perempuan… 🤣

  • Perempuan… 🤣n
    • Kalau takde tudung yg match dgn baju, maknanya dia TAKDE tudung ok. Walaupun tudungnya penuh almari.
    • Kalau baju yg sama dia dah pakai selalu selama 3-6 bulan, maknanya dia TAKDE baju ok. Walaupun bajunya dah tak muat almari.
    • Keronsang yg dia beli RM10 dpt 20 biji tu, boleh habis tau walaupun dia tak makan. Dan dia akan kata, tak taulah pegi mana semua keronsang tu.
    • Beratnya 50 kg tapi kawannya 49.5 kg, dia dah rasa dirinya gemooookkkk sangat. Esoknya dia start diet.
    • Dia yg buat hal, lepas tu dia yg merajuk.
    • Kalau org usik tudung yg dia dah gosok cantik licin bagai telur rebus baru dikupas, dia boleh meletup bagai bom atom tersimpan beribu thn lalu. Walhal boleh je gosok balik. Takpun ejas je baik². Dah pakai kang kedut gak balik.
    • Dia boleh pakai tudung dgn pelbagai cara lipatan, lilit sana sini, pin sana sini kat kepala dia, siap buat tutorial lagi, takpun dia gigih ikut tutorial org lain, tapi lipat kain dia malas.
    • Org marah anak dia tak boleh, tapi dia marah anak dia sampai hujung kampung boleh dengar, takpe pulak.
    • Dia tahu sakit bersalin tu mcm nyawa dihujung rambut, tapi seriknya sekejap je. Tak lama, dia nak mengandung lagi.
    • Sakit bersalin dia boleh lalui berulang kali tapi jarinya kena pisau sikit dah meraung macam apa.
    • Di mata lelaki, kaler ada 12, ikut kaler pensil anak kat sekolah. Yakni hijau is hijau, biru is biru dan seterusnya. Tapi di mata perempuan, kaler ada 36++ mcm kaler stabilo yg kotak besar tu, itupun tak cukup tau. Hijau je ada 6-8 warna, hijau lumut, hijau pucuk pisang, hijau mint, hijau tua, hijau muda, hijau tua sikit, hijau bla bla bla… Itu baru hijau ok. Itu belum lagi ungu biji kundang, ungu ros, ungu kuat, ungu pelan, arggghhhh macam² la… so, jgn silap kaler ok.
    • Mulutnya kata lain sedangkan hatinya nak lain. Lepas tu bila org tak paham, dia sedih. Huhuhu….
    • Dia tahu sakitnya dianiaya orang yg dia sayang, tapi dia tak pernah serik bagi peluang lagi dan lagi walaupun dia tahu dia akan disakiti lagi dan lagi. Sedangkan tak semua yg mengerti.
    • Dia boleh jadi dragon fly yg comel, boleh jadi dragon fire yg menakutkan, tapi dia adalah dragon ball yg susah nak dapat walaupun dah banyak episod. Dah dpt pun boleh terlepas balik ok.
    • Itulah perempuan, penghibur terbaik yg Allah kirimkan buat semua kita di dunia. Selagi dia tak minta diluar kemampuan kamu, turutilah. Andai tak mampu, betulkanlah dia secara berhemah. Dia bidadari kamu di syurga nanti. Kat sana nanti, walau hodoh mana dia di dunia, dia akan jadi paling cantik, In Shaa Allah.
    • Tak ingatlah sapa yang share karangan ini, (lelaki @ perempuan)
    • Laki laki macamana pulak …! OCD jugak ke…

    Selamat hari raya maaf zahir batin

    Jus Aloe vera (sendiri bikin) – cara bancuh & minum

    1. Bismillah, Petik Aloe vera daripada pokok
    2. Cuci sampai bersih
    3. Korek isi dia yang berlendir
    4. Masuk dalam cawan
    5. Tambah air sejuk(sedap)
    6. Boleh capur oren, limau, madu, sirap, biji selasih atau kosong aje pon ok
    7. Godeh sampai rasa sebati
    8. Bismillah minum
    9. Sedap Alhamdulillah

    Tanam banyak banyak dalam pasu pon boleh. Selamat mencuba

    Pantun Perwira – Di Hari Raya

    UTMGOLF & Frenz 🏌🏽‍♂🍪 – Saidi

    WhatsApp Image 2019-06-05 at 8.31.05 AM

    Bini tua bini muda,
    Mana kan sama bini no tiga,
    Mari bermaafan sesama kita,
    Di pagi Aidilfitri yang mulia.

    Jangan ditolak rezeki yg datang,
    Apatah lagi rezeki berkahwin lagi,
    Hari raya bakal menjelang,
    Puasa ditinggal wajarlah ganti.

    Anak dara seindah rupa,
    Hebat lagi kuasa jandanya,
    Kalau tuan tidak puasa,
    Jangan nak bermegah berhari raya.

    Berpoligami banyak risikonya,
    Tambahkan ilmu didada seadanya,
    Jangan hanya bersalam saja,
    Duit raya dan angpau turutlah serta.

    Gadis bertudung indah ditenung,
    Jika berkenan jumpalah ibu bapanya,
    Bila memandu pulang ke kampung,
    Berhati-hatilah di jalan raya.

    Berkahwin 4 memanglah hebat,
    Silap langkah boleh kena lipat,
    Nak hantar kad raya dah tak sempat,
    Pakai whatsapp pun kira ok sbb nak cepat.

    Wahai kawan2 gagah perkasa,
    Sudilah membantu wanita yg dah berusia,
    Maaf andai terkasar bahasa,
    Saya ucapkan Selamat Hari Raya !!

    Andai kata Di sepanjang Persahabatan Kita, ada terkasar bahasa, segala makan minum, umpat2 blkg, harap dihalal & dimaafkan..😂😂😃😃😍😍

    SELAMAT HARI RAYA
    AIDILFITRI
    MAAF ZAHIR BATIN

     

    Kesombongan Iri Hati Dengki Syirik Bersikap/berkata kasar Riya Merasa soleh Merasa Suci Ghibah Marah dan berbagai penyakit hati lainnya.

    K Long YPY Share Untuk Diamalkan :- Kenapa Semakin Banyak Berzikir Malah Semakin Dekat Dengan Syaitan. Ini Sebabnya.

    Posted on May 28, 2019 by admin
    Seorang murid bertanya kepada gurunya (Imam Al Ghazali) “Syeikh, bukankah zikir membuat seseorang beriman lebih dekat dengan Allah Ta’ala dan syaitan akan berlari menjauh darinya?” “Benar,” Jawab Imam al-Ghazali. “Namun kenapa ada orang yang semakin rajin berzikir semakin dekat dengan syaitan atau kesyaitanan ?”

    Gurunya yang diberi gelaran Hujjatul Islam inipun menjawab :. “Bagaimana pendapatmu, jika ada orang yang mengusir anjing namun dia masih menyimpan tulang dan berbagai makanan kesukaan anjing disekitarnya?” “Tentu, anjing itu akan kembali datang setelah diusir”, jawab murid.

    Imam al-Ghazali menjelaskan, “Demikian juga dengan orang-orang yang rajin berzikir tapi masih menyimpan berbagai penyakit hati dalam dirinya. Syaitan akan terus datang dan mendekati bahkan bersahabat dengannya.
    Penyakit-penyakit hati itu ialah :

    Kesombongan
    Iri Hati
    Dengki
    Syirik
    Bersikap/berkata kasar
    Riya
    Merasa soleh
    Merasa Suci
    Ghibah
    Marah dan berbagai penyakit hati lainnya.
    Ketika penyakit-penyakit itu menghinggapi diri seorang hamba, maka syaitan terlaknat akan senantiasa datang, mengakrabkan diri. Kemudian menjadi sahabat karibnya.

    Semoga kita semua di jauhkan dari pnyakit-penyakit tersebut.

    Aamiin..
    Wallahu a’lam

    img_2762

    Korg Tau Tak?

    Afiqwahab USE share dlm All Staff USE 10/5/2019

    Korg tau x sapa yang teman Nabi Musa cari Nabi Khidir?
    Nama dia Yusha’ dia juga adalah anak murid Nabi Musa.

    Korg tau x matahari pernah berhenti?
    Matahari pernah terhenti di tangan Nabi Yusha’ as Ketika menjelang mghrib.

    Korg tau x sape Qorun?
    Qorun ni sorg yg kaya bijak lagi tampan
    Dia jgk sepupu Nabi Musa

    Korg tau x apa yg mmbuat Qorun berpaling?
    Zakat adalah punca utama Qorun berpaling dari Nabi Musa.

    Korg tau x Qorun?
    Dia mati bersama askar dan harta2 nya kerana menfitnah nabi musa berzina.
    Dia ditelan bumi sikit demi sedikit.

    Korg tau x sape Firaun?
    Firaun ni bapak angkat Nabi Musa
    Suami wanita teragung dunia Asiah.

    Korg tau x asal nama Nabi Musa?
    Nama Nabi Musa di ambil sempena nama pokok (mu) dan air (sa)
    Ketika di hnyut kan bekas itu tersangkut di situ(Sungai Nil). Di dlam istana firaun.

    Korg tau x Nabi Musa duk langit ke berapa?
    Nabi Musa as dduk di langit yg ke 6

    Korg tau x Firaun?
    Firaun pernah membina menara yang amat tinggi.
    Semata2 utk tgk tuhan Nabi Musa.
    Di sini lah dia mengaku dia Tuhan.
    Surah An-nazi’at ayat 24.

    Korg tau x Firaun ni?
    Di xpernah sakit xpernah bersin x pernah menguap.
    Senang cite yg melemahkan ni smua dia xpenah rse.

    Korg tau x firaun pernah bertaubat?
    Ketika di hampir tenggelam di laut merah, dan roh telah sampai ke halkum, ketika itu taubat tak lagi diterima.
    Kerana taubat itu penyesalan, firaun taubat kerana takut.

    Korg tau x piramid di mesir?
    Piramid tu kubur org2 kanan firaun.
    Tu kubur. Agak2 rumah besar mne?
    Allah tngal kan sikit2 utk kita amik pngajaran.

    Korg tau kan firaun pernah mengaku dia tuhan.
    Pada hari firaun mengaku dia tuhan, pengsan dan
    Lari lah iblis dari berdamping dgn firaun kerana takut kemurkaan Allah. Iblis lari dalam kehairanan.

    Korg tau x knapa iblis xpernah mengaku dia tuhan?
    Surah al-a’rf ayat 12
    Iblis tau Allah swt yang ciptakan dia (daripada api) mana mgkin dia nk mgku dia tuhan.

    Korg tau x kenapa iblis x mintak hidup selama² nya?
    Al hijr ayat 36
    Iblis tahu perbendaharaan Allah. Iblis ni dlu alim, ahli ibadah. Dia ada ilmu
    Iblis yakin dunia akan kiamat. Sbb tu dia mtk tmpoh smpi situ je. (hari kiamat)

    Korg tau x lps iblis mtk tmpoh tu apa Allah buat?
    Allah swt terus memperkenankan doa

     

    SOMBONG…

    Group Wasap Geng Helipad Mina kongsi ceramah istilah SOMBONG…

    jangan sombong

    Kita diberi rezeki bangun berqiyamulail, maka bersyukurlah, tapi jangan dipandang rendah orang yang tidur, kerana dia mungkin tidur dengan air mata taubat dan penyesalan.

    Kita diberi rezeki gagah berpuasa sunat, maka bersyukurlah, tapi jangan pandang rendah insan yang belum mampu istiqomah berpuasa sunat, siapa tahu pahala sedekah secara sembunyinya diangkat ke langit.

    Kita diberi rezeki mampu khatam quran sebulan sekali, maka bersyukurlah, namun jangan diejek- ejek, disindir insan yang masih merangkak- rangkak dengan muqaddamnya. Siapa tahu Allah lebih mencintainya yang istiqomah belajar mengaji dengan segala kepayahannya.

    Kita diberi rezeki dengan harta dunia dan mampu bersedekah jariah, maka bersyukurlah, namun jangan dihina si miskin yang tidak mampu memberi kerana kekurangannya. Mana tahu mulutnya tidak berhenti berzikir menjadi pahala sedekahnya.

    Kita direzekikan lahir dari keluarga yang alim. Kecil- kecil sudah mantap imannya, sudah sempurna menutup auratnya, sudah sempurna solat, bacaan quran dan hadisnya. Maka bersyukurlah, tetapi jangan dihina anak- anak yang lahir dalam keluarga yang porak- peranda. Kita tidak tahu pahala yang diberi Allah atas payah jerihnya mereka mencari agama.😓

    Bersyukurlah andai kita diberi rezeki beramal ibadah, namun ibadah itu hancur sama sekali saat kita berasa aman dengannya dan meremehkan orang lain.

    Ingatlah sejarah Iblis Laknatullah yang hebat ibadahnya namun terhumban keluar kerana satu titik iaitu SOMBONG.

    Thanks Tn Hj Mohamad Kamaludin Bin Taib

    img_7800

    Sejarah Bersokan Zaman Persekolahan 1978 -1990

    Untuk rujukan anak cucu dan sedara mara – Jangan cakap atok tak share..!!

    • 1990 6 atas Mawar – Ketua Darjah, wakil sdpb 4×100 m – no2 MSSD
    • 1989 6 bawah sdpb – pelajar pra-u, Bendahari rumah merah (panglima), Pemain Hoki sdpb – Juara Sekolah Sekolah Johor – no3
    • 1988 5sc4 – Ketua Pasukan Bolasepak SDPB ke MSSD & MSSJ (b18) – Johan MSSD
    • 1987 4sc4 – Pemain Bolasepak SDPB (b18) – N.Johan MSSD, watan 35 – Johan B23 Pontian
    • 1986 3c – Pemain Bolasepak SDAHA (b15) N.Johan MSSD
    • 1985 2c – murid biasa takde ape
    • 1984 1d – form one ikut aje
    • 1983 Darjah 6 – Ketua Darjah SKSB – Pemain Bolasepak Johan Zon Selatan, Timor N Johan MSSD b12.
    • 1982 Darjah 5 – Pemain Bolasepak  Johan Zon Selatan Timor
    • 1981 Darjah 4 – Pemain Simpanan Pasukan SKSB

    KEBUMIKAN JENAZAH DI MANA DIA MENINGGAL DUNIA DENGAN BERSEGERA

    Kiriman adeb bajuri – sksb

    Assalamualaikum…baca dan cuba fahamkan….mungkin ramai yg tak tahu termasuk saya …

    Mengapa alim ulamak berwasiat dikebumikan di tempat mereka menghembuskan nafas terakhir? Inilah jawapannya. Akhirnya kita bertemu perbezaan yg ketara antara org yg berilmu dan yg jahil.


    Imam Ahmad , an-Nasa’i dan Ibnu Majah meriwayatkan daripada Abdullah bin Amr Radhiyallahu ‘Anhuma telah berkata :

    ” Seorang lelaki kelahiran kota madinah meninggal dunia di Madinah. maka Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam telah menyembahyangkan jenazahnya.

    Baginda kemudiannya bersabda :

    ” Alangkah baiknya andai kata beliau meninggal dunia bukan pada tempat kelahirannya”.

    Mereka ( para sahabat ) bertanya :

    ” Kenapa begitu ya Rasulullah? “.

    Baginda bersabda :

    “Sesungguhnya apabila seorang lelaki meninggal dunia bukan pada tempat kelahirannya, akan dihitungkan ( ganjaran pahala seluas ) jarak antara tempat kelahirannya hingga ke tempatnya di syurga.

    [ HR. Ahmad, an-Nasa’i dan Ibnu Majah)

    Dalam Islam, di mana kita meninggal maka di situlah pusara kita. Kita ditegah mengangkut mayat tersebut untuk dibawa ke tempat lain. Banyak antara kita berbuat begini. Mayat diterbangkan beribu batu, sebelum diterbangkan, mayat itu akan tersimpan lama di rumah mayat.

    Ini menyiksakan mayat. Hatta jika orang Kelantan yang meninggal di KL dan kemudiannya diangkut untuk dikebumikan di KB, itu pun sudah tidak tertanggung siksa pada si mayat. Sebenarnya kalau kasih kita padanya ialah dengan mengkebumikan dia di tempat dia meninggal. Itulah kasih sebenarnya, mayat itu kalau boleh bercakap dia akan beritahu warisnya supaya jangan bawa dia pulang. Sebab Allah suruh dia dikuburkan di tempat dia meninggal.

    Pada saat kematian pun mayat itu dipaksa melanggar perintah Allah. Menyegerakan pengkebumian adalah perintah Allah dan dikuburkan ditempat kematian juga adalah perintah Allah. Mengapakah mesti kita bawa dia (mayat) pulang, dia bukan milik kita, dia adalah milik Allah dalam erti yang sebenarnya, maka semestinyalah kita yang hidup kena faham dan kasihan padanya supaya jangan melanggar perintah Allah.

    Bila nak bawa balik ke kampung, maka azab pada mayat yang belum dikebumikan semakin bertambah2, contoh, dasar kerajaan US ini bila mayat itu nak diterbangkan. Peraturan penerbangan Amerika ialah sebelum mayat itu dibawa menaiki pesawat, maka segala cecair dalam tubuh mayat termasuk otaknya akan disedut supaya memastikan mayat itu betul2 kering (on medical ground). Lepas itu dikeluarkan sijil kelulusan untuk naik pesawat. Tidakkah ini suatu siksa pada mayat orang yang kita kasihi. Cecair dalam tubuhnya itu adalah sebahagian dari anggotanya yang menangis2 mahu dikebumikan bersama jasad, tetapi telah disedut dan jasad pula dikimiakan. Alangkah malangnya. Ini semua kerana gara2 dan kehendak waris2 yang mahu mayat itu dibawa pulang.

    Kalau ini disebabkan kita maka kita akan ditanya nanti. Perkara ini perlu difahami dengan sungguh. Kalau melanggar ketetapan Allah, maka beginilah jadinya dan akibatnya ada waris2 yang berkata,”Kalau arwah meninggal di Mekah, tidak mengapalah dia ditanam di Mekah, tetapi ini di Amerika..?!”.

    Kita kena faham, kemuliaan, mayat atau kubur itu tidak tergantung di mana kubur itu terletak. Kemuliaan dan keselamatan mayat di alam Qubur adalah tergantung kepada taqwa dia kepada Allah semasa hayatnya. Kubur di Mekah sekalipun kalau hidup menentang Allah, maka itu bukan boleh dijadikan pelindung. Kita kena ingat walau mati di mana sekalipun, kubur yang akan menjadi salah satu dari Taman2 Syurga atau salah satu dari lubang2 neraka, adalah bergantung, insya’Allah, kepada sejauh mana kita hidup mengikut hukum2 dan perintah Allah. Orang islam yang faham, dia sanggup mati dan ditanamkan dimana2 sahaja sebab bumi ini semuanya hak mutlak Allah Taala dan di mana2 sahaja dia boleh beristirehat setelah dia hidup sebagai seorang hamba yang soleh/solehah yang bertaqwa, insya’Allah. Marilah kita sama2 ambil iktibar… Wallahua’lam bissawwab.

    Share Sebanyak Mungkin Info ini, Tidak menjadi Satu kerugian Untuk anda Share Hal ini..Ilmu Perlu di kongsi .Jangan setakat Like Sahaja..1 Like & 1 Share Adalah Perkongsian Ilmu…

    Lepas sembang sembang dengan Ustaz Husin malam ramadan ke14, 1440H di kedai mamak, saya kongsikan catitan ini