Perempuan… 🤣

  • Perempuan… 🤣n
    • Kalau takde tudung yg match dgn baju, maknanya dia TAKDE tudung ok. Walaupun tudungnya penuh almari.
    • Kalau baju yg sama dia dah pakai selalu selama 3-6 bulan, maknanya dia TAKDE baju ok. Walaupun bajunya dah tak muat almari.
    • Keronsang yg dia beli RM10 dpt 20 biji tu, boleh habis tau walaupun dia tak makan. Dan dia akan kata, tak taulah pegi mana semua keronsang tu.
    • Beratnya 50 kg tapi kawannya 49.5 kg, dia dah rasa dirinya gemooookkkk sangat. Esoknya dia start diet.
    • Dia yg buat hal, lepas tu dia yg merajuk.
    • Kalau org usik tudung yg dia dah gosok cantik licin bagai telur rebus baru dikupas, dia boleh meletup bagai bom atom tersimpan beribu thn lalu. Walhal boleh je gosok balik. Takpun ejas je baik². Dah pakai kang kedut gak balik.
    • Dia boleh pakai tudung dgn pelbagai cara lipatan, lilit sana sini, pin sana sini kat kepala dia, siap buat tutorial lagi, takpun dia gigih ikut tutorial org lain, tapi lipat kain dia malas.
    • Org marah anak dia tak boleh, tapi dia marah anak dia sampai hujung kampung boleh dengar, takpe pulak.
    • Dia tahu sakit bersalin tu mcm nyawa dihujung rambut, tapi seriknya sekejap je. Tak lama, dia nak mengandung lagi.
    • Sakit bersalin dia boleh lalui berulang kali tapi jarinya kena pisau sikit dah meraung macam apa.
    • Di mata lelaki, kaler ada 12, ikut kaler pensil anak kat sekolah. Yakni hijau is hijau, biru is biru dan seterusnya. Tapi di mata perempuan, kaler ada 36++ mcm kaler stabilo yg kotak besar tu, itupun tak cukup tau. Hijau je ada 6-8 warna, hijau lumut, hijau pucuk pisang, hijau mint, hijau tua, hijau muda, hijau tua sikit, hijau bla bla bla… Itu baru hijau ok. Itu belum lagi ungu biji kundang, ungu ros, ungu kuat, ungu pelan, arggghhhh macam² la… so, jgn silap kaler ok.
    • Mulutnya kata lain sedangkan hatinya nak lain. Lepas tu bila org tak paham, dia sedih. Huhuhu….
    • Dia tahu sakitnya dianiaya orang yg dia sayang, tapi dia tak pernah serik bagi peluang lagi dan lagi walaupun dia tahu dia akan disakiti lagi dan lagi. Sedangkan tak semua yg mengerti.
    • Dia boleh jadi dragon fly yg comel, boleh jadi dragon fire yg menakutkan, tapi dia adalah dragon ball yg susah nak dapat walaupun dah banyak episod. Dah dpt pun boleh terlepas balik ok.
    • Itulah perempuan, penghibur terbaik yg Allah kirimkan buat semua kita di dunia. Selagi dia tak minta diluar kemampuan kamu, turutilah. Andai tak mampu, betulkanlah dia secara berhemah. Dia bidadari kamu di syurga nanti. Kat sana nanti, walau hodoh mana dia di dunia, dia akan jadi paling cantik, In Shaa Allah.
    • Tak ingatlah sapa yang share karangan ini, (lelaki @ perempuan)
    • Laki laki macamana pulak …! OCD jugak ke…

    Selamat hari raya maaf zahir batin

    Laki Laki

    LELAKI adalah ciptaan TUHAN yg paling KUAT – boy kirim

    Dia bina MASA DEPAN mereka sekeluarga dengan hutangdan membayar ansuran
    Dia telah bersusah payah tapi masih selalu dimarahi
    Bayangkan waktu kecil dimarahi IBUBAPA, Sekolah dimarahi GURU, kerja diMarahi BOSS, lepas kahwin diMarahi ISTERi, tua diMarahi ANAK CUCU …
    Kehidupan dia berakhir hanya untuk MENGALAH demi KEBAHAGIAAN orang lain

    Kalau dia keluar rumah, kata org dia MERAYAP
    Kalau dia tinggal di rumah, kata org dia MALAS
    Kalau dia marah anak2, kata org dia GARANG
    Kalau dia tak marah, kata org dia lelaki TIDAK TEGAS
    Kalau dia tak bagi isteri bekerja, kata org dia KONTROL BINI
    Kalau dia benarkan isteri bekerja, kata org dia MAKAN gaji isteri
    Kalau dia dengar apa kata ibunya, kata org dia ANAK MAK
    Kalau dia dengar kata isterinya, kata org DIA Di bawah Ketiak Isteri
    Kalau dia banyak MENOLONG wanita yang memerlukan dikatakan HIDUNG BELANG
    Kalau TAK MAHU TOLONG wanita lain, katanya KEJAM

    Tapi di tengah TERPAPAR segala macam tuduhan, dia tetap KUAT
    Kirim ke semua LELAKI, supaya mereka TERSENYUM
    dan kepada semua wanita, supaya mereka SEDAR, bahwa LELAKI itu amat BERHARGA.

    Selamat Hari SUAMI HENSEM sedunia😃🤣😃🤣😃🤣

    video wali ilham UPSI

     

    Mak Rajin Mak Malas

    Kiriman mama ANR
    Mak rajin vs mak malas.

    Pagi-pagi lagi mak rajin sudah bangun dan siapkan sarapan. Mak rajin akan pastikan sarapan terhidang di atas meja panas-panas. Anak-anak bangun terus menghadap meja makan.

    Mak malas pula bangun pagi-pagi mulutnya sudah becok bangunkan anak-anak solat Subuh berjemaah. Kemudian dikerahkan semua anak-anak menyiapkan sarapan dan makan bersama.

    Mak rajin akan menyiapkan semua keperluan anak. Mak rajin pantang anak-anak buat silap. Ada saja tak kena pada matanya.
    Perfectionist.

    Mak malas tak kisah anak buat silap, yang penting anak betulkan silap dan buat lebih baik. Baginya, anak mesti buat SENDIRI.

    Mak rajin cukup tangkas kemas rumah, layan tetamu, cuci pinggan mangkuk. Mak rajin kasihkan anak, mahu anak happy, bermain puas-puas. Katanya, anak kecil lagi…

    Mak malas akan bahagikan semua tugasan kepada anak-anak. Yang kecil tugasnya sentiasa pastikan ruang tamu kemas, bantal kecil tersusun di sofa. Yang lelaki diajarnya sukatan betul untuk membancuh air. Yang besar tugasnya mencuci pinggan dan gelas selesai tetamu pulang.

    Anak-anak mak malas, sampai berkunjung ke rumah orang pun, basuh pinggan dan cawan sendiri. Ishhhh!
    img_2633

    ibu

    tiada ganti

    2014-06-15 22.43.34

    ayah satu

    2014-06-13 18.41.38

    keringat ayah

    pegi sekolah

    baik baik belajar anakku

    2015-06-20 11.56.28

    nafkah

    Photo 18-2-15 22 57 18

    fbn hadiah ayah

    hadiah untuk ayah

    2014-05-10 14.09.09

    doa ibu bapa

    10997633_10152848433239998_7180515286837874825_n

    pengorbanan

    lemah lembut

    lemah lembut & tak marah

    2014-05-06 20.44.31

    ambil peluang

    10953227_10152838559489998_4031063894182420372_n

    cakap kasar – dosa

    11137175_10153073858769998_2414185351427670908_n

    bawa ke syurga

    rendah hati

    Allah Maha Besar

    2015-06-15 22.07.30

    budi

    10995948_10152843099759998_9007289618817447520_n

    anak berdosa

    buat baik

    baik balas baik

    pegi sekolah3

    anakku

    darjat manusia

    mulia hormat kedudukan

    pegi sekolah2

    ayahku

    10968592_407767082738419_661377674840134179_n

    hapus dosa

    10955587_842999559095482_5228187425945020026_n

    kasih ibu

    IMG_08662014-03-10 00.04.20

     

    photo credit : Fbn

    Kekasih sahabat pasangan ibu bapa

    Cikgu mazni YPY kongsi


    Org yg cinta anda dgn mata dipejam ialah kekasihOrg yg cinta anda dgn mata dibuka ialah sahabat

    Org yg cinta anda dgn mata berkelipan ialah pasangan
    Org yg cinta hingga anda menutup mata ialah ibu
    Org yg cinta anda dgn tiada ekpresi mata ialah bapa


    Ibu – Memperkenalkan anda kpd dunia.
    Bapa – Memperkenalkan dunia kpd anda.


    Ibu : Membawa anda kpd kehidupan.
    Bapa : Membawa kehidupan kpd anda.


    Ibu : Menjaga anda supaya tidak lapar.
    Bapa : Membuat anda tahu makna lapar.


    Ibu : Memberi anda kasih sayang.
    Bapa: Memberi anda tanggungjawab.


    Ibu : Mengajar anda supaya tidak terjatuh.
    Bapa : Mengajar anda bangun bila terjatuh.


    Ibu : Mengajar anda berjalan.
    Bapa : Mengajar anda perjalanan hidup.


    Ibu : Mengajar anda melalui pengalamannya.
    Bapa : Mengajar anda untuk dapatkan pengalaman.


    Ibu : Memperkenalkan ideologi
    Bapa : Memperkenalkan realiti.


    Kasih Ibu diketahui semenjak anda dilahirkan.
    Kasih Bapa diketahui bila anda menjadi seorang bapa.


    Kasihilah akan bapa anda.
    Sayangilah akan ibu anda.


    Beautiful Message

    Kamsaini Shared

    Beautiful Message

    💬 If You Are Right Then There is No Need to Get Angry …

    💬 And If You Are Wrong Then You Don’t Have Any Right to Get Angry.

    💬 Patience With Family is Love …..

    💬 Patience With Others is Respect.

    💬 Patience With Self is Confidence And Patience With GOD is Faith.

    💬 Never Think Hard About The PAST , It Brings Tears…

    💬 Don’t Think More About The FUTURE , It Brings Fear…

    💬 Live This Moment With A Smile , It Brings Cheer.

    💬 Every Test in Our Life Makes Us Bitter Or Better …..

    💬 Every Problem Comes To Make Us Or Break Us !

    💬 The Choice is Ours Whether We Become Victims Or Victorious.

    💬 Beautiful Things Are Not Always Good But Good Things Are Always Beautiful ……

    💬 ” Happiness ” Keeps You …. Sweet But Being Sweet Brings Happiness.

    Nasihat Alibaba

    kiriman rosalin utk anak anaknya

    Nasihat yang Terbaik dari orang paling kaya di China..  Wilson Jack Ma

    Pengasas Alibaba

    Jack Ma berkata:
    “Tolong beritahu anak-anak kamu bahawa dunia berubah setiap hari dan tiada sesiapa akan menunggu bila masa sudah berlalu.

    1. Bila pemetik api dicipta, mancis perlahan-lahan lenyap.
    2. Bila kalkulator dicipta, abakus juga menghilang.
    3. Bila kamera digital direka, jualan negatif filem tidak lagi wujud.
    4. Bila jualan langsung @ penjualan secara online meningkat, pemasaran secara tradisional menurun.
    5. Bila smartphone guna 4G(akses internet tanpa talian) diperkenalkan kpd dunia, kita tidak perlu lagi memasang komputer di rumah.
    6. Bila wechat dan whatsapp (mesej teks/suara/video bergerak) dibangunkan, mesej teks tradisional (SMS) tidak lagi sepopular dulu.

    Jangan kita tuduh “siapa ambil bisnes siapa.” Ia hanyalah disebabkan orang lebih cepat menyesuaikan dan mengadaptasi kepada idea baru dan perubahan di dunia.

    Ada org bertanya kepada Jack Ma, “Apakah Rahsia kejayaan kamu?” Dia berkata “Sangat mudah…

    Saya buat (bertindak) semasa kamu hanya memerhati.”
    Ingatlah dunia berubah setiap hari. Kalau kamu tidak berubah, kamu akan ketinggalan.

    Kamu Tuai apa yg kamu Semai dan Bagaimana Anda Guna MASA yang Ada.

    1. Kalau kamu habiskan masa bergaul dengan orang-orang Berjaya, kamu menjadi seorang yang BERJAYA.
    2. Kalau kamu luangkan masa utk *belajar*, kamu mungkin beroleh *kebijaksanaan*.
    3. Kalau kamu luangkan masa utk *membaca buku* untuk majukan diri, kamu akan beroleh *Peningkatan Diri*.
    4. Kalau kamu habiskan masa utk *minum*, kamu mungkin menjadi seorang *pemabuk*.
    5. Kalau kamu habiskan masa *mengomplen*, kamu akan menjadi seorang yang *suka menyalahkan*.
    6. Kalau kamu luangkan masa untuk *mencantikkan diri* kamu, kamu mungkin menjadi seorang gadis yang *cantik*/lelaki yg *handsome*.
    7. Kalau kamu luangkan masa untuk *kekal sihat*, kamu akan nikmati *kehidupan sihat yang baik*.
    8. Kalau kamu habiskan masa menjadi seorang yang *suka marah-marah*, kamu mungkin menjadi orang yang *tidak disukai orang*.
    9. Kalau kamu habiskan *masa dengan keluarga*, kamu akan mewujudkan *kasih sayang dan perhubungan yang aman dengan orang-orang yang kamu sayangi*.

    Beza antara Orang yang Berjaya dan Tidak ialah Bagaimana Pintarnya Anda Menggunakan MASA.

    The best day 

    Kamsaini konngsi pengalaman KGUTM

    An Inspirational speaker said: “The best days of my life were the days I spent with another man’s wife”.Audience were in shock and silence. He added: “and she is my mother”. A big round of applause and laughter followed.                 

    One Man who listened to the speech decided to crack this at home. After dinner, he said to his wife: the best days of my life were the days I spent with another man’s wife….     

    After a moment he tried to recall the second line…… 

    By the time he regained his senses, he was on hospital bed, recovering from burns of hot water poured by his wife. 😀😀😀         

    MORAL LESSON: Don’t copy if you do not know how to paste.